Spam bestrijden
We nemen de strijd tegen spam heel serieus. Daarom vragen we u ook akkoord te gaan met deze anti-spammaatregelen.
Strenger dan de wetgever
Vele landen ontwikkelden de voorbije jaren een eigen anti-spamwet. Die moet vermijden dat uw mailbox wordt overspoeld met berichten die u niet wilt. Een goede eerste stap, maar vaak onvoldoende.
Daarom hanteren we onze eigen onverbiddelijke stelregel: elke e-mail naar iemand die u niet uitdrukkelijk de toelating gaf met hem over dat onderwerp contact op te nemen, is spam.
Uitdrukkelijke toelating
We interpreteren uitdrukkelijke toelating streng. Dat betekent dat u met gorillamail alleen e-mails mag sturen naar personen die:
- een abonneevak op uw website invulden;
- een aankruisvakje op een online-invulformulier aanvinkten (opgelet: het vakje mag niet standaard aangevinkt staan);
- een papieren formulier invulden (opgelet: de bestemmeling moet zijn gegevens zelf invullen en een vakje aankruisen waarin hij toelating geeft met hem contact op te nemen);
- de laatste twee jaar een aankoop bij u deden;
- hun naamkaartje persoonlijk aan u gaven en aan wie u vertelde dat u per e-mail met hen contact zou opnemen.
Samengevat: maakte uw contactpersoon niet duidelijk dat hij van u een e-mail over dat onderwerp wilt, haal hem dan van uw lijst.
Verboden e-mails
Kreeg u op een andere manier dan vermeld in de lijst hierboven een e-mailadres in handen? Dan beschouwen we alle berichten naar dat adres als spam.
Een handvol voorbeelden van verboden e-mails:
- e-mails naar personen die geen uitdrukkelijke toelating gaven;
- e-mails naar bestemmelingen op een lijst die u kreeg of kocht, ongeacht de betrouwbaarheid van de aanbieder van die lijst;
- e-mails naar klanten met wie u twee jaar lang geen contact opnam of personen die meer dan twee jaar geleden hun toelating gaven;
- e-mails naar adressen die u knipte en plakte van het internet.
Uw e-mails hebben een commercieel doel. Gaf uw contactpersoon geen toelating hem daarover te mailen? Dan is uw e-mail naar hem spam.
Verplichte inhoud
In elke gorillamail e-mail moet u twee dingen vermelden:
- een uitschrijflink die uw abonnees toelaat hun abonnement met één klik op te zeggen;
- uw eigen naam en postadres.
Onze manier om uitgaande spam te blokkeren
Gebruikt u toch adressen van bestemmelingen die geen uitdrukkelijke toelating gaven? Dan zorgt ons controlesysteem ervoor dat die e-mails worden tegengehouden.
- Van zodra iemand uw e-mail als spam markeert, weten we dat. Gebeurt dat met meer dan 0,25 procent van uw e-mails? Dan zeggen we uw abonnement meteen op.
- We controleren elke dag de belangrijkste zwarte lijsten. Veroorzaakt uw campagne problemen? Dan halen we die e-mails er zo uit. En zeggen we uw abonnement meteen op.
Eigenlijk draait het allemaal om gezond verstand. Plant u een e-mailcampagne? Neem dan even uw marketinghoed af en verplaats u in de huid van uw bestemmeling. Is die eigenlijk niet geïnteresseerd? Weet hij niet meteen wie u bent? Dan verzendt u hem geen e-mail. Zo eenvoudig is het.
Akkoord? Registreer je gratis